کابل فلت تلویزیون Flat Cable

اهمیت کابل فلت در تعمیرات تلویزیون سونی

یکی از مواردی که میتواند نیاز به تعمیرات تلویزیون را برجسته نماید آسیب به کابل فلت می باشد که در تلویزیون سونی اهمیت زیادی دارد. هر تصویری که ما می  توانیم به عنوان خروجی در تلویزیون مشاهده کنیم، باید در مسیر رسیدن به پیکسل  های پنل تلویزیون پردازش شود. فلت پنل به عنوان آخرین قطعه در این مسیر پردازش می  گردد. فلت تلویزیون یک کابل و مسیر ارتباطی است و در میان آن، آی  سی پردازشگر قرار دارد.

این قطعه در سایر برند ها همچون ال جی، سامسونگ، سونی، ایکس ویژن  و… نیز وجود دارد. اطلاعات تصویر از برد آدرس به عنوان ورودی کابل فلت می  باشد و داده  خروجی آن، اطلاعات تصویر پردازش شده است که برای خطوط مختلف تصویر مورد استفاده قرار می  گیرد.

آسیب های کابل فلت

علل مختلفی می  توانند باعث آسیب  دیدگی کابل فلت تلویزیون شوند. یکی از رایج  ترین این آسیب  ها به دلیل آبخوردگی دستگاه اتفاق می‌افتد. جایگاه کابل فلت تلویزیون در زیر قاب و سطح جلویی دستگاه می  باشد.

با نفوذ مایعاتی مثل قطرات آب، شیشه  شورها و موارد مشابه به این بخش از دستگاه که به عنوان یک ماده  ی رسانا می  باشد، پین  های فلت‌های‌ انتقال دهنده  ی اطلاعات تصویر، که جایگاه آن  ها در زیر قاب و سطح جلویی دستگاه می  باشد، باعث اتصالی می‌شوند و سبب می  گردند که این بحش عملکرد صحیحی نداشته باشد.

تعمیر این قطعه چگونه انجام میشود؟

اگر خرابی به وجود آمده کم باشد و در همین مقدار باقی بماند می  توان برای تعمیر آن از روش  های ترمیمی استفاده نمود و بدین ترتیب کابل فلت می  توان عملکرد پیشین خود را باز یابد. با ترمیم برد آدرس و فلت  های آبخورده می  توان این قطعه را تعمیر نمود. اگر خرابی زیاد باشد و از این طریق ترمیم و تعمیر نگردد، یعنی خرابی به قسمت  های دیگر نیز سرایت کرده است و به خود فلت، خطوط ارتباطی کابل فلت و آی  سی پردازنده نیز آسیب رسیده است.

در این حالت تنها راهی که می  توان تلویزیون را تعمیر نمود، تعویض کابل فلت پنل می  باشد. قطعاتی که در ساخت تلویزیون خصوصا کابل فلت آن استفاده می  شوند بسیار ظریف می  باشند، به طوری که با چشم غیر مسلح نمی  توان به خوبی آن  ها را تعمیر نمود. معمولا تعمیرکاران دستگاه برای تعمیر قطعات به ویژه کابل فلت از تجهیزات خاصی مثل لوپ  هایی ویژه استفاده می  کنند. در این ارتباط باید اشاره نمود که کار تعویض فلت پنل تلویزیون، به صورت کامل توسط بندینگ ماشین انجام می  شود.

برای تعمیر تلویزیون و تعویض کابل فلت، ابتدا باید فلتی که آسیب دیده از دستگاه جدا شود و فلت جدید در محل مشخص نصب گردد. دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون یا همان بندینگ ماشین Bonding Machine ، کابل فلت جدید را با استفاده از کمپرس‌های فشار هوای داغ، لنزهای فوق پیشرفته اپتیکال، سیستم نمایش دوگانه، پنل کوارتز و رابط کاربری ابزار گرمادهی به ال سی دی و همچنین برد مرکزی PCB، در محل قرار می  دهد.

بیشتر خرابی  هایی که در ارتباط با این قطعه، دستگاه اتفاق می  افتد، مربوط به رابط فلت COF می  باشد؛ که همان طور که پیش  تر ذکر شد با استفاده از بندیک ماشین یا دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون تعمیر می  گردد

ممکن است در ارتباط با کابل فلت تلویزیون این مشکل پیش آید که خطوط ارتباطی بر روی فلت  ها که به شکل خطوط گرافیکی هستند، در اثر عبور جریان زیاد از بین بروند. این اتفاق عموما به خاطر اتصالی ناشی از ورود مایعات اتفاق می  افتد که در این شرایط نیاز است کابل فلت تلویزیون تعویض گردد. برای تعمیر این قطعه دستگاه خود بهتر آن است تا به تکنسین  های این حوزه مراجعه نمایید و در جهت بهبود تلویزیون خود از آن  ها کمک بگیرید

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر دستگاه در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *