صفحه نمایشگر در تلویزیون های سونی

اهمیت صفحه نمایشگر در تلویزیون های سونی

صفحه   نمایشگر یا پنل تلویزیون به عنوان اصلی  ترین و مهم  ترین قطعه در لوازم و قطعات تلویزیون شناخته می  شود، به طوری که عملکرد صحیح تلویزیون بدون آن ممکن نمی  باشد. این قطعه در تمامی برند ها  اعم از ال جی، سامسونگ، سونی، ایکس ویژن و… وجود دارد. پنل تلویزیون از گران  ترین قطعات می  باشد و چیزی در حدود 70% قیمت تلویزیون را در بر می  گیرد. پنل تلویزیون مجموعه  ای از قطعات سینی فلزی، بیس اصلی، لامپ  های بک لایت، صفحات پولاریزه نور بک لایت و صفحه نمایش اصلی ( لیکوئید) می  باشد.

پیامدهای آسیب به صفحه نمایشگر

هر کدام از این قسمت  ها در صورت آسیب می  توانند باعث خرابی پنل تلویزیون شوند. فلت پنل تلویزیون یک نوع مدار الکتریکی می  باشد که باعث به تصویر درآمدن صفحه   نمایشگر می  شود و در نتیجه موجب نیاز به انجام تعمیرات میشود. در تلویزیون های ال  ای  دی و ال  سی  دی تصویر نهایی که در صفحه   نمایشگر مشاهده می  کنیم، به شکل ستونی و رنگی در کنار هم ایجاد می  شوند. به طور معمول صفحه نمایش  ها به دو بخش تقسیم می شوند.

تعداد در تلویزیون  های مختلف تفاوت دارد اما در هر ردیف، چند ستون در کنار هم قرار می  گیرند. معمولا ایرادات و مشکلاتی که ممکن است برای پنل و صفحه   نمایشگر تلویزیون اتفاق افتد، بسیار متفاوت می  باشد. از مهم  ترین این مشکلات می  توان به شکستگی پنل اشاره نمود؛ این حالت ممکن است در اثر ضربه، افتادن، خراش یا ساییدگی و موارد مشابه پیش آید.

به عنوان مثال در این حالت اگر آسیب وارده شدید نباشد و صفحات پولاریزه دچار مشکل نشده باشند، می  توان برای صرفه  جویی در هزینه  ها، تنها بخش لیکوئید را تعویض نمود. از ایرادات دیگری که در صفحه   نمایشگر و پنل تلویزیون می  تواند پیش آید، آبخوردگی پنل تلویزیون است که در این حالت، مایعات رسانا به داخل تلویزیون راه پیدا می  کنند و در عملکرد فلت  های انتقال  دهنده  ی تصویر اختلال ایجاد می  شود.

این اتفاق موجب ایرادهای مثل خطوط عمودی و یا پیکسل سوختگی می  شود که معمولا در اثر کارکرد زیاد و استهلاک دستگاه با آن رو به رو می  شویم. در حالت دیگر ممکن است نقطه  ای سفید و نورانی وسط تصویر شما باشد؛ در این حالت برای دستگاه سوختگی پیکسلی پیش آمده است و این بدان معنی است که همه  ی اجزا و قسمت  های مرتبط با هم برای تبدیل پیکسل به نقطه  ای رنگی  ، و در نهایت ایجاد تصویر مناسب، به درستی عمل نمی  کنند.

در این حالت پیکسل روشن می  ماند و به صورت نقطه  ای سفید دیده می  شود. راه  حل این مشکل بسیار هزینه  بر می  باشد چرا که نیاز است پنل تلویزیون تعویض گردد. در بسیاری از آسیب  هایی که برای صفحه نمایشگر و پنل تلویزیون رخ می  دهد، هزینه  ی تعمیر پایین است و نیاز به تعویض پنل نیست. اما در برخی از این آسیب  دیدگی  ها نیاز است تا پنل تعویض گردد تا بتوانیم مشکل پیش آمده را حل نماییم.

تعمیر صفحه نمایشگر تلویزیون سونی

به طور کلی تعمیرات وابسته به نوع و مدل تلویزیون می  باشد و باید با توجه به آن بهترین روش تعمیر را انتخاب نمود و نمی  توان یک قاعده  ی کلی را برای تمام آن  ها بیان نمود. امکان رفع مشکل شکستگی در پنل تلویزیون  های ال  ای  دی و ال  سی  دی، با ترمیم کردن وجود ندارد و باید پنل را تعویض نمود. اما ممکن است بعضی آسیب  های جزیی دیگر برای پنل و صفحه نمایشگر به وجود آید، که با تعمیرات جزیی  تر بتوان مشکل را رفع نمود. برای تعمیر آسیب  ها و ایراداتی که به صفحه نمایشگر و پنل تلویزیون وارد می  شود، بهتر است تا از تعمیرکاران و متخصصان این زمینه کمک بخواهید تا بتوانید با بهترین روش ممکن مشکل تلویزیون خود را حل نمایید.

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر تلویزیون در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *