تعمیر تلویزیون سونی در منزل

تعمیر تلویزیون سونی در منزل

اهمیت تعمیرات تلویزیون در زندگی روزمره

تلویزیون در سال 1862 توسط جیوانی کازلی داشمند ایتالیایی اختراع گشت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تلویزیون سونی ها شامل امکانات بسیار زیادی گشته اند که می توان به بهترین رنگ بندی ها و کیفیت ،امکان نمایش سه بعدی، اتصال به ورودی های دیگر مثل کامپیوتر ها ولپ تاپ و خیلی از امکانات دیگر اشاره کرد. امروزه در هر خانه ای می توان حداقل یک تلویزیون یافت به طوری که تلویزیون سونی را می توان جزئی جدایی ناپذیر از اوقات فراغت و سرگرمی تمام اعضای خانواده معرفی کردکه از کار افتادن  یا خرابی آن می تواند بسیار کسالت آور و ناراحت کننده باشد.

تلویزیون سونی ها ی ال ای دی و ال سی دی و پلاسما در طرح ها و مدل های مختلف توسط برندهای مختلف و جهانی تولید می شوند که اصولا مشمول همه ی  این امکانات هستند. گاهی ممکن است در مقابل این امکانات و پیشرفت ها دستگاه دچار خرابی ها و مشکلاتی گردد که نیاز به تعمیرکاران و تکنسین های متخصص و مجرب شود .در  ادامه این مقاله چند مورد از این مشکلات و روش های تعمیر کردن آن ها را آموزش خواهیم داد.

خرابی های رایج تلویزیون

 امروزه کیفیت تلویزیون ها بسیار بهتر از گذشته گردیده است . یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ها دربازارهای امروز تلویزیون سونی های پلاسما ال سی دی و ال ای دی دی هستند که ممکن است به علت هایی مثل ضربه خوردن، قطع و وصل شدن برق وخرابی های قطعات اصلی و یا هر دلیل دیگری دچار مشکل گردند که در ادامه به چند نمونه از مهم ترین و متداول ترین آنها اشاره  خواهیم نمود.

آب خوردگی

یکی از پر تکرار ترین مشکلاتی که همیشه تعمیرکاران و تکنسین های مجرب بعد از سال ها تجربه در زمینه تعمیرات بیان می کنند آب خوردگی تلویزیون ها است که گاهی نیز منجر به خاموش شدن و هرگز روشن نشدن تلویزیون سونی  نیز خواهد شد. آب خوردگی ها خیلی اوقات به علت ریختن آب بر روی دستگاه می باشد اما علت های دیگری نیز هستند که کمتر به آنها توجه گردیده ا ست.مثل اینکه تلویزیون سونی در محیطی می باشد که در آن محیط رطوبت بسیاری  وجود دارد و این رطوبت داخل فضای داخلی دستگاه می گردد یا هنگام تمیز کردن تلویزیون سونی شیشه شور را با فاصله بسیار کمی از تلویزیون اسپری می نمایند و باعث داخل شدن آب به داخل دستگاه می شود.

معمولا احتمال می رود زمانی که این اتفاق رخ می دهد خطوط سیاه و سفید روی تلویزیون سونی نمایان گردد .حتی ممکن است روشنایی در بخش های تلویزیون به صورت متفاوت به نمایش آید. در ادامه مقاله راه حل های برای از بین بردن این مشکل گفته خواهد شد.

تعمیرات بک لایت تلویزیون

بک لایت تلویزیون همان لامپ های ال ای دی پشت صفحه هستندکه میتوان گفت مصرفی ترین قطعه ی استفاده شده در تلویزیون سونی هست و نوع و شکل آن در هر مدل از هر برند متفاوت است مثلا در یک مدل با مدل دیگر از دستگاه کاملا متفاوت است و نمیتوان از دیگر بک لایت ها به جای بک لایت مختص هر سری استفاده نمود . تعمیر بک لایت تلویزیون نیاز به تخصص بالا ونیازمند تجربه ی زیاد می باشد زیرا در صورت نبود تخصص و تجربه قطعا پنل دستگاه آسیب خواهد دید و با بلند کردن پنل موجب شکستگی خواهد شد .

تعمیر فلت تلویزیون

 خرابی فلت تلویزیون از جمله ایراداتی است که همزمان با آبخوردگی تلویزیون سونی اتفاق خواهد افتاد. به عبارتی دیگر یکی از خرابی‌های پیش آمده در صورت آبخوردگی تلویزیون، همین خرابی فلت‌های تلویزیون سونی است که در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون قرار دارند.

با ورود مایعات به این بخش از دستگاه (که در نقش یک ماده رسانا ظاهر می شوند) پین های فلت های انتقال دهندۀ اطلاعات تصویر، که در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون قرار دارند، دچار اتصالی می‌شوند و عملکرد این بخش را دچار اختلال می کنند.

در صورتی که خرابی پیش آمده در فلت‌های تلویزیون سونی به همین میزان باقی بماند، تعمیر تلویزیون سونی  با ترمیم برد آدرس و فلت های آبخورده امکان‌پذیر خواهد شد. در غیراینصورت، یعنی در صورتی که خرابی پیش آمده به بخش‌های دیگر سرایت کرده باشد و منجر به خرابی خود فلت های، خطوط ارتباطی فلت های و آی سی پردازنده شود، تعمیر فلت تلویزیون سونی دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود و تنها راه باقی مانده تعویض فلت های پنل تلویزیون سونی LED و LCD است.

ماندن تصویر روی لوگو در تلویزیون سونی  

وقتی که سیستم عامل دستگاه خود را به روز رسانی نکنید، ممکن است این اتفاق رخ دهد. راه های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید این مشکل را حل نمایید.

ابتدا شما باید دستگاه را از برق جدا کنید و بعد از گذشتن چند دقیقه دوباره آن را به برق وصل نمایید و سپس روشن نمایید .

استفاده از گزینه ریست توسط کنترل تلویزیون سونی هست. اگر دسترسی به منوی اصلی دارید از طریق کنترل وارد منو شده و گزینه ریست را انتخاب  و سپس منتظر باشید تا تلویزیون سونی ریست و از نو بارگزاری گردد.

قطع برق را می توان راه حل بعدی دانست به این صورت که  تلویزیون سونی را از برق بکشید دکمه پاور آن را به مدت 10 ثانیه نگهدارید و سپس تلویزیون سونی  را به برق بزنید و روشن نمایید تا این مشکل برای شما حل گردد.

 اما اگر با هیچکدام از روش های زیر مشکل ماندن لوگو بر روی تصویر حل نگردید با نمایندگی های رسمی و تعمیرگاه های ما در منزل  تماس برقرار نموده تا تکنسین ها مجموعه بتوانند راهنمایی  های لازم را به شما برسانند وبا تخصص خود به راحتی  مشکل شما را به آسانی حل نمایند.

سیاه شدن یک طرف صفحه تلویزیون سونی :

 اصولا خراب شدن و سوختن پیکسل ها سوختگی و خرابی پنل تلویزیون یا خرابی بک لایت ها از دلایل این مشکل دانست.  چون این مشکل به علت خرابی در یکی اجزای اصلی تلویزیون اتفاق می افتد. لازم است در صورت خرابی حتما با نمایندگی ها و تکنسین های مجرب در منزل  تماس برقرار کنید.

دو عدد شدن تصاویر در تلویزیون سونی :

دو عدد شدن تصاویر از مشکلات برد تیکان می باشد.  کار اصلی تیکان پردازش نهایی سیگنال تصویر و زمانبندی صحیح بخش های مختلف و انتقال به برد آدرس و صفحه نمایش تلویزیون سونی هست. از علت های مشکل برد تیکان ایجاد خطوط عمودی و افقی و تیره شدن تصویر و دو عدد شدن تصاویر می باشد. برای حل این مشکل خرابی یا تعمیر و تعویض قطعه تیکان می توانید با تکنسین های مجرب در منزل  تماس برقرار نمایید.

به وجود آمدن خطوط عمودی و افقی بر روی صفحه تلویزیون سونی :

یکی از مهم ترین قطعات در تلویزیون سونی مین برد یا برد اصلی تلویزیون می باشد .وظیفه این قطعه کنترل دیگر قطعات دستگاه هست که خرابی مین برد میتواند باعث به وجود آمدن این خطوط  بر روی تلویزیون سونی شما شود. فرسودگی برخی از قطعات مین برد  نیز میتواند باعث این مشکل شود. عموماً این مشکل از خراب شدن مین برد یا خراب شدن قطعات آن اتفاق می افتد. از  وظایف  مین برد به کنترل و هماهنگی قطعات و سیستم تلویزیون سونی می توان اشاره نمود که  از اصلی ترین قطعات تلویزیون است که حکم مغز را برای دستگاه تلویزیون دارد. به دلیل حساس بودن این قطعه و جلوگیری از وارد کردن هزینه های بیشتر توسط افراد غیر حرفه ای  بهتر است با تعمیرکاران مجرب و نمایندگی های رسمی در منزل  تماس گرفته تا بدون پیش آمدن مشکل و با کمترین هزینه این مشکل را رفع شود.

خرابی لامپ های تصویر:

قطع و وصل شدن تصویر و از بین رفتن تصویر می تواند موجب از کار افتادن لامپ های تصویر شود زیرا تصویر لامپ ها نقش مهمی را در تلوزیون دارند.آنها به صفحه نمایشگر روشناییداده و از دلایل مهم خرابی لامپ ها  می توان به این مورد اشاره نمود که تلویزیون ساعات طولانی بدون استراحت روشن بماند ،چون گرما و حرارت زیادی تولید می کند و به لامپ که جز قطعات حساس دستگاه می باشد آسیب وارد کنند. همچنین می توانید برای تعویض لامپ تصویر با تعمیرکاران با سابقه در منزل  تماس برقرار نمایید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و به راحتی این قطعه را تعویض کنید.

خدمات تعمیرگاه تخصصی تلویزیون سونی فدک در منزل

تعمیرگاه تخصصی فدک در منزل  با همراه داشتن کارشناسان و تعمیرکاران مجرب حرفه ای و متخصص  می تواند تعمیر تلویزیون سونی های شما را در محل و در منزل زیر نظر خودتان به صورت حرفه ای و منصفانه ترین هزینه انجام دهند . این کار علاوه بر صرفه جویی وقت و هزینه شما می تواند تلویزیون سونی شما  را به بهترین نحو تعمیر کند. این تعمیرات تحت نظر اتحادیه و با ارائه ضمانت کیفی برای شما عزیزان انجام می گردد.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *