تعمیرگاه تلویزیون، ال ای دی، ال سی دی و پلاسما در منزل و محل

اهمیت تعمیرات تلویزیون در زندگی روزمره

تلویزیون ها امروزه جایگاه مهمی در زندگی همه ی خانوار ها دارند و در همه ی منزل ها حداقل یک تلویوزیون وجود دارد تا افراد برای سرگرمی از آن استفاده کنند.با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از تلویزویون های ال سی دی ال ای دی و پلاسما ها در بازار وجود دارد و هر روزه مدل های جدید آن ها نیز بروز رسانی می شوند که هر کدام  از برند ها ممکن است طرفدارن خاص خود را داشته باشند. اما با پیشرفت هر روزه نیز ممکن است همه ی این مدل ها ممکن است دچار خرابی و مشکلاتی شوند که زمان بر و هزینه بر باشد به همین علت قصد داریم در این مقاله به چند تا از مهم ترین این مشکلات و انواع راه حل های برطرف کردن آنها می پردازیم.

مشکلات متداول تلوزیون ها و نحوه حل آنها

تلویزیون ها به علت های متعددی مثل ضربه خوردن.سهل انگاری و مراقبت نکردن .نوسانات برق و خیلی دیگر از اتفاقات دچار خرابی شوند شما میتوانید با تماس گرفتن با نمایندگی های مجاز و رسمی در تهران این مشکلات را به راحتی رفع کنید.

مشکل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون :

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون، از رایج‌ ترین مشکلاتی است که هم برای تلویزیون های جدید مانند ال سی دی ها و ال ای دی ها و دستگاه های پلاسما به وجود بیاید.در ادامه این مقاله به علت های این مشکل می پردازیم.

دو عدد شدن تصاویر در تلویزیون :

این مشکل از برد تیکان است. تیکان پردازش نهایی سیگنال تصویر و زمانبندی صحیح بخش های مختلف و انتقال به برد آدرس و صفحه نمایش تلویزیون را بر عهده دارد. ایجاد خطوط عمودی و افقی و تیره شدن تصویر و دو عدد شدن تصاویر از علت های مشکل برد تیکان است.برای تعمیر این قطعه میتوانید با تعمیرکاران مجرب در تهران تماس بگیرید.

تصویر محو یا یک رنگ اضافی :

اگر تصاویر درست باشند اما رنگ‌ ها به شکل واقعی خودشان نباشند، همچنین اگر یک رنگ اضافی به صورت غیر‌عادی در تصویر قابل مشاهد باشد؛ به این معنی است که پنل دستگاه  باید تعویض شود، زیرا اولین لایه آن دچار آسیب شده است. که شما میتوانید از متخصصان با تجربه در این زمینه کمک بخواهید.

سیاه شدن یک طرف صفحه تلویزیون :

این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله از خراب شدن و سوختن پیکسل ها .سوختگی و خرابی پنل تلویزیون .یا خرابی بک لایت ها باشد.به دلیل اینکه این مشکل به علت خرابی در یکی اجزای اصلی تلویزیون است بهتر است در صورت خرابی حنما با نمایندگی ها و تکنسین های مجرب در منزل تماس بگیرید.

دو رنگ شدن تصاویر: اگر یک سمت  تلویزیون شما تیره تر و یا کم نور تر باشد و سمت های دیگر روشن تر باشد به این معنی است که بلک لایت دچار مشکل شده است .اگر این قطعه در بازار وجود نداشته باشد باید کل پنل تعویض شود که برای تشخیص درست  و صرفه جویی در زمان و تعمیر به موقع آن بهتر است با نمایندگی های رسمی و تخصصی در منزل تماس حاصل نمایید.

تصویر محو یا یک رنگ اضافی :

اگر تصاویر درست باشند اما رنگ‌ ها به شکل واقعی خودشان نباشند، همچنین اگر یک رنگ اضافی به صورت غیر‌عادی در تصویر قابل مشاهد باشد؛ به این معنی است که پنل دستگاه  باید تعویض شود، زیرا اولین لایه آن دچار آسیب شده است. که شما میتوانید از متخصصان با تجربه در این زمینه کمک بخواهید.

ویروسی شدن تلویزیون 

تمامی دستگاه های دیجیتال مثل موبایل ها  ، لپ تاپ ها  و همینطور تلویزیون های ال ای دی ،ال سی دی  ، پلاسما ممکن است به ویروس مبتلا شوند.این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند.که زیر به چند مورد آنها اشاره میشود.

روش های تشخیص ویروس تلویزیون

نشانه های مختلفی وجود دارد برای آنکه پی ببرید دستگاه شما مبتلا به ویروس شده است یا خیر.یکی از این نشانه ها این است سیاه شدن تصویر در هنگام نمایش دادن است. نشانه دیگر این است که ممکن است سرعت دستگاه در هنگام کار کردن پایین بیاید مثل هنگامی که میخواهید کانالی را عوض کنید و یا با منوی دستگاه کار کنید. حال در ادامه به علت ها و رفع این مشکل می پردازیم.

یکی از اصلی ترین این علت ها نصب کردن یک دستگاه جانبی مثل هارد مبتلا به ویروس و یا فلش مموری های ویروسی است.علت دیگر این است که تلویزیون های دیجیتال امروزه میتوانند به اینترنت و انواع مرورگرها متصل شوند که همین امر موجب ویروسی شدن دستگاه میشود.

چگونگی از بین بردن ویروس ها

روش های متعددی برای از بین بردن ویروس ها وجود دارد مانند نصب آنتی ویروس های مختلف و روش های دیگر که میتوانید با تماس با نمایندگی های معتبر در تهران از نمایندگان و تعمیرکاران درخواست کنید تا مشکل پیش آمده را برای شما برطرف کنند.

ماندن تصویر روی لوگو در تلویزیون :

زمانی که این مشکل به وجود می آید، غالبا در سیستم عامل تلویزیون خرابی به وجود آمده است. و این اتفاق زمانی رخ میدهد که شما  سیستم عامل خودتان را بروز رسانی نکرده باشید.

علت دیگر این اتفاق می تواند به خاطر مشکلات سخت افزاری و یا اختلال در مین بورد باشد. مین برد یا برد اصلی تلویزیون که در نسل جدید از تلویزیون  های ال  سی  دی، ال  جی و پلاسما  نقش مهمی ایفا میکند، میتواند یکی از قطعاتی باشد که نیاز به تعمیرات را برجسته می نماید.  تلویزیون ها دارای برد های گوناگونی میباشند که هر کدام از این بردها وظایف خاصی را برعهده دارند وظیفه ی اصلی مین برد این است که دستگاه را کنترل کند.در ادامه به این نکته می پردازیم که چگونه میتوان این مشکل را حل کرد.

 اولین روش این است که تلویزیون خود را از برق بکشید و بعد از مدت چند دقیقه سپس دستگاه را روشن کنید و بررسی کنید آیا این مشکل برطرف شده است یا خیر.روش بعدی این است که به سراغ منوی تلویزیون بروید اگر قادر بودید که این بخش را مشاهده کنید بررسی کنید که میتوانید دستگاه را ریست کنید یا خیر.

تیره شدن بخشی از تصویر

خرابی دیگری که  برای دستگاه ها پیش  میاید میتواند به این صورت باشد که قسمتی از تصویر تیره شده باشد. علت این امر ممکن است این باشد که بخشی از ال ای دی خاموش شده باشد و یا صفحه ضربه خورده باشد که در این صورت نیاز به تعویض پنل است. پنل از مهم ترین قطعات هر تلویزیون است. شکننده ترین و مهم ترین قسمت هر تلویزیون پنل است که به راحتی آسیب می‌بیند و اغلب هزینه های زیادی برای افراد دارد.برای اینکه پنل دستگاه خود را با کم ترین هزینه ها تعمیر و یا تعویض کنید بهتر از با تکنسین ها و تعمیرکاران مجرب در منزل تماس حاصل نمایید.

خدمات تعمیرگاه تخصصی تلویزیون فدک در منزل

تعمیرگاه تخصصی فدک در منزل با به همراه داشتن کارشناسان و تعمیرکاران مجرب حرفه ای و متخصص میتواند تعمیر تلویزیون های شما را در محل و در منزل زیر نظر خودتان انجام دهد . این کار علاوه بر صرفه جویی وقت و هزینه شما باعث میشود تلویزیون شما به بهترین نحو تعمیر شود. این تعمیرات تحت نظر اتحادیه و با ارايه ضمانت کیفی برای شما عزیزان انجام می شود.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *