کنترلر

اهمیت کنترلر در تلویزیون سونی

برای آنکه دستگاه ها قابل استفاده باشند باید حتما تمام قطعات سازنده آن با هم هماهنگی و سازگاری داشته باشند. قطعات تلویزیون نیز با همکاری و هماهنگی در عملکرد شان امکان استفاده از تلویزیون را برای کاربران فراهم می‌سازد .دستگاه تلویزیون دارای قطعات حساس ، شکننده و پیچیده می باشد به همین علت در صورت خرابی تلویزیون باید این عیب  توسط کادر فنی مجرب در واحد تعمیرات تلویزیون مورد بررسی قرار گیرد.
یکی از قطعاتی که جدیدا در مادر برد تلویزیون ها قرار گرفته ، کنترلر می باشد.
معنای لغوی کنترلر یعنی اداره کردن جهت انجام عملیات می باشد ،در واقع کنترل کننده ها یک دستگاه سخت افزار یا نرم افزار می باشند که در یک زمینه محاسباتی ، جریان داده ها را بین دو قسمت هدایت و مدیریت می‌کنند .کنترلر ها برای کنترل یک دستگاه جانبی استفاده می شوند و ممکن است شامل یک تراشه ریز یا یک دستگاه سخت‌افزار باشند. این قطعه همچون مین برد،صفحه نمایشگر،چیپ ست اصلی، پورت USB و… از قطعات با اهمیت تلویزیون سونی می یاشد ور در سایر برند ها همچون ال جی، سامسونگ،  ایکس ویژن  و… نیز وجود دارد.
در معنای کلی کنترلر ها یا کنترل کننده ها را می توان شخص یا چیزی در نظر گرفت که بین دو سیستم ارتباط برقرار می‌کند و همچنین وظیفه مدیریت این ارتباطات را نیز برعهده دارند.

وظیفه کنترلر تلویزیون

در سیستم های کنترل ، واحدی به نام کنترلر وجود دارد .
این کنترلر ها سیگنال های ورودی را کنترل می‌کنند تا انحراف سیگنالها را به کمترین مقدار و یا حتی صفر کاهش دهند همچنین این کنترل کننده های الکتریکی دارای تکنولوژی می باشند که مجموعه ای از اطلاعات و داده ها را از واحدهای کل سیستم به دست آورند و سپس بر اساس نوع سیستم آن اطلاعات را پردازش کنند.

کنترلر تلویزیون

دستگاه تلویزیون دارای ورودی های متعددی از جمله ورودی های تصویر آنالوگ و hdmi میباشد این ورودی ها در دستگاه شما بر روی کنترلر قرار دارند و اطلاعات دریافتی از این ورودی ها را مستقیماً به چیپست اصلی تلویزیون انتقال می‌دهند.

برد کنترل LCD

کنترلر LCD سیگنال ها را از مادربرد یا مین برد دستگاه دریافت میکند و سیگنالهای راه‌اندازی را پردازش کرده و سپس از طریق برد IC های راه انداز  پنل ، LCD را کنترل می کند. در بررسی IC کنترل کننده هایی را مشاهده خواهید کرد که این ها ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات با سرعت بالا هستند.
اطلاعات درون کنترلر ها تا زمانی که آدرس‌دهی بشوند ، بصورت ذخیره باقی خواهند ماند.

تعویض کنترلر تلویزیون

تقریبا تمامی پورت ها در مادربرد های قدیمی دارای یک کنترل کننده جدا می باشد اما در مادربردهای جدید به این صورت نیست بلکه  تمامی پورت ها توسط چیپست هدایت و کنترل می شود .
خرابی در هر کدام از پورت های مادربرد جدید ناشی از قلع مردگی چیپ ست اصلی می باشد اما در مادربردهای قدیمی تر خرابی مربوط به همان قطعه بوده و با تعویض قطعه خراب ایراد بوجود آمده برطرف خواهد شد.

مرکز تعمیرات تلویزیون

درمرکز تعمیرات تلویزیون تیمی از متخصصان حضور داشته که بواسطه مهارت بالا و دانش تخصصی خود می توانند کلیه مشکلات مربوط به دستگاه شمارا برطرف کنند.
این مجموعه دارای خدمات سریع ، به موقع و با کیفیت می باشد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به تعمیر دستگاه شما بپردازند و تلویزیون شما را در اسرع وقت تحویل دهند.

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر دستگاه در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *