کابل و پورت HDMI

کابل و پورت HDMI چیست؟

HDMIمخفف شده اصطلاح “High Definition Multimedia Interface” می باشد. این عبارت در زبان فارسی به صورت “رابط چندرسانه‌ای” HD یا “رابط چند رسانه‌ای با کیفیت بالا” بیان می گردد. HDMI یک نوع پورت ارتباطی به شمار می آید که صدا و تصویر را با کیفیت مناسبی با بهره گیری از یک کابل، انتقال می دهد. این کابل صدا و تصویر را به شکل غیرفشرده و به صورت دیجیتال منتقل می­کند.

کابل HDMI در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین استفاده این کابل ها در تلویزیون ها، سینمای خانگی و تجهیزات مربوط به آن می باشد. هدف استفاده از  HDMI این است که این تجهیزات به روش آسان تری با یک دیگر اتصال داشته باشند.

خرابی در کابل HDMI تلویزیون:

خرابی در کابل HDMI تلویزیون امروزه یکی از مشکلات رایج برای کاربران می باشد. دلیل این مشکل دقیقا مشخص نیست و ممکن است به علل مختلفی رخ دهد که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم:

  • ممکن است برق منطقه نوسان داشته باشد و از محافظ برای تلویزیون استفاده نشود.
  • اتصال دستگاه ها و وسایل غیر استاندارد به واسطه پورت HDMI
  • ممکن است تلویزیون از همان ابتدا دارای مشکل باشد.

معمولا وقتی این مشکل برای تلویزیون شما رخ می دهد آی سی های دیجیتال دچار مشکل شد اند و نیاز است تا تعویض گردند. در ادامه به راه حل های رفع این مشکل می پردازیم:

روش اول :

در مرحله اول همه کابل های HDMI متصل به تلویزیون را جدا نمایید. چنانچه دستگاه دارای ورودی Display port می باشد، آن را نیز جدا نمایید. بعد از آن تلویزیون را خاموش نموده و به مدت یک ساعت آن را از برق بکشید. پس از گذشت یک ساعت دستگاه را روشن نموده و تنها یکی از کابل های HDMI را وصل نمایید. به احتمال 20 درصد این اختلال رفع خواهد شد. اگر مشکل شما با این روش برطرف گردید، می توانید مطمئن باشید که مشکل نرم افزاری است و سخت افزار دستگاه آسیبی ندیده است.

روش دوم :

بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری یکی دیگر از راه حل هایی است که برای تمام تلویزیون ها کاربرد دارد. برای انجام این کار باید از قسمت تنظیمات دستگاه اقدام نمایید. باید اشاره نمود که این روش ممکن است خیلی کارآمد نباشد؛ اما بهتر است پیش از انجام تعمیرات هزینه بر و یا تعویض قطعات از آن استفاده نمایید.

روش سوم :

چنانچه دو روش قبلی تاثیری در رفع مشکل شما نداشتند، احتمالا اختلال به وجود آمده ناشی از آسیب های وارده به بخش دیجیتال دستگاه می باشد و سخت افزار به مشکل خورده است. در این شرایط می توانید از ورودی های دیگر تلویزیون برای اتصال دستگاه ها و تجهیزات جانبی استفاده نمایید. از این ورودی ها می توان به کابل آنالوگ Composite و مبدل دیجیتال به آنالوگ اشاره نمود که هر کدام مزایا و معایب مختلفی دارند.

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

علاوه بر استفاده از راه حل های موجود، می توانید برای رفع مشکل کابل HDMI از تعمیرکاران معتبر نیز بهره مند گردید.

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با استفاده از کارشناسان و تکنسین های مجرب به شما کمک می نماید تا مشکلات دستگاه خود را در محل یا در تعمیرگاه مربوطه برطرف نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *