چیپست اصلی تلویزیون

چیپست اصلی تلویزیون سونی

چیپست اصلی تلویزیون یکی از قعات تلویزیون که در انواع برندها همچون سامسونگ، سونی، ایکس ویژن  و… وجود دارد. با توجه به اینکه، تلویزیون از بخش‌های مختلف تشکیل شده‌است که هر بخش با تمامی بخش‌ها در ارتباط مستقیم و یا غیرمستقیم است به همین خاطر بروز یک مشکل در هر یک از این قطعات روی قطعات دیگر یا بخش‌های دیگر هم اثر می‌گذارد و باعث بروز اختلال در سیستم‌های داخلی و دستگاه می شود. در ادامه به تشریح این قطعه که در تنطیم کیفیت تصویر در تلویزیون اهمیت زیادی دارد پرداخته میشود.

چیپستاصلی تلویزیون یا مجموعه تراشه چیست؟

چیپست مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی است که شامل اجزای الکترونی در یک مدار می باشد. وظیفه چیپست مدیریت جریان داده‌ها بین قسمت‌های جانبی است همچنین وظیفه هماهنگ سازی و مدیریت اطلاعات را در بین پردازنده‌های مختلف برعهده دارد.
از آنجایی‌که چیپست وظیفه کنترل ارتباط بین پردازنده‌ها و سخت‌افزارهای بیرونی را برعهده دارد نقش بسیار مهمی در تعیین عملکرد سامانه ایجاد می‌کند این چیپ یا پردازنده چون قدرت بالایی دارد گرمای زیادی تولید میکند.
چیپست اصلی دربرگیرنده یک خنک‌کننده آلومینیومی و یک قطعه سیلیکونی برای انتقال گرما است و همچنین در تلویزیون‌های LED سونی این چیپ دارای یک پردازشگر تصویر دو هسته‌ای می باشد .
بعضی از مدل‌های تلویزیون سونی  امکانات خوبی دارند مثلاً مدل‌های سونی سری LW و LX که تصویر و کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند اما درصد خرابی در آن‌ها زیاد می باشد که علت آن وجود پردازنده های قدرتمند است و همانطور که در بالا اشاره شد این چیپ ها یا پردازنده چون قدرت بالایی دارد گرمای زیادی تولید می‌کنند و اگر تلویزیون به مدت زیادی روشن بماند در درازمدت دستگاه خراب می‌شود.
دراین ایراد led تلویزیون با چشمک زدن قرمز رنگ می فهمیم که ایراد سوختگی چیپ برد مین پیش آمده است.

تعمیر یا تعویض چیپستاصلی تلویزیون سونی

در صورت خرابی برای این قطعه حتماً باید تعمیر تلویزیون توسط متخصصین  حوزه تعمیرات تلویزیون در این زمینه انجام شود زیرا در صورت بروز مشکل برای تلویزیون هرگز خود یا افراد غیرمتخصص برای تعمیر اقدام ننمایید چراکه نه‌تنها نمی‌توانید مشکل را رفع نمایید بلکه سبب بروز مشکلات بیشتر نیز می شوید.
تلویزیون هوشمند سونی اگر در تعمیرگاه های غیرحرفه ای و توسط تعمیرکاران و کارشناسان بی‌تجربه تعمیر شود ممکن است با حرارت دادن به چیپ که عمر مفید کم دارند ، باعث ازبین بردن قطعه و یا بروز ایرادات دیگری شوند.
اصولاً باید چیب‌ها با دستگاه‌های مخصوص برداشته شوند تا اگر نیاز به تعمیر ات داشت آن قطعه تعمیر شود و دوباره روی بردجاگذاری شود و اگر نیاز به تعویض داشت با قطعات اورجینال جایگزین شود .

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر دستگاه در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *