ماژول حافظه

ماژول تلویزیون چیست

با توجه به پیشرفت ها تغییرات روز افزون تکنولوژی در زمینه های مختلف در سالهای اخیر شاهد پیشرفت های زیادی در زمینه تولید لوازم خانگی صوتی و تصویری بوده‌ایم .
یکی از قطعاتی که در تلویزیون های سونی جدید  وجود دارد ماژول حافظه می باشد .برای شناخت بهتر ماژول Module  الکترونیکی و کاربرد آن بهتر است این گونه توضیح بدهیم که در واقع ماژول  مانند یک بورد می باشد که قطعات الکترونیکی به صورت آماده و به شکل فشرده در روی بورد جا گرفته اند و به صورت کاملاً حرفه ای تولید شده اند. ین قطعه همچون مین برد،صفحه نمایشگر،چیپ ست اصلی، پورت USB و… از قطعات با اهمیت تلویزیون سونی می یاشد ور در سایر برند ها همچون ال جی، سامسونگ، ایکس ویژن  و… نیز وجود دارد. ماژول ها دارای انواع متفاوتی می باشند.

ماژول حافظه

در تلویزیون های LED سونی ماژول در واقع یک فضای ذخیره سازی می باشد که وظیفه ذخیره کردن اطلاعات را بر عهده دارد.
این ماژول در اطراف چیپست اصلی روی مادربرد یامین برد دستگاه نصب میشود .
ماژول ها را می توان بخشی از یک سیستم بزرگتر عنوان کرد همچنین آنها را می توان با یک ماژول دیگر جایگزین کرد و این قطعه را از روی دستگاه حذف کرد و در دستگاه دیگر قرار داد و از آن استفاده کرد.

تشخیص خرابی ماژول تلویزیون

گاهی ممکن است یک یا چند ماژول تازه خرید باشید اما هنگام نصب بر روی دستگاه خود آنها عمل نکند این اتفاق لزوماً به معنای خرابی ماژول های  شما نیست بلکه امکان دارد این قطعه‌ با مادربرد ( برد اصلی) و یا حتی با پردازنده‌های دستگاه شما سازگار نباشد و این موضوع باعث شود که ماژول بر روی دستگاه شما کار نکند .
برای تشخیص این مشکل بهتر است دستگاه شما توسط افراد ماهر در این زمینه مورد بررسی قرار بگیرد.

حافظه داخلی تلویزیون

تعداد محدودی از تلویزیون های سونی دارای این قابلیت هستند که می توان با آن برنامه‌های پخش شده را ضبط کرد.
حافظه دستگاه شما برای این کار ۴ الی ۸ گیگابایت می باشد که ۲ گیگابایت آن توسط سیستم عامل خود تلویزیون اشغال شده است و تنها فضای مفید برای ضبط برنامه های شما حداقل ۲ گیگابایت و حداکثر ۶ گیگابایت می‌باشد .

تعمیرقطعات تلویزیون های سونی

شرکت تعمیرات تلویزیون دارای چندیدن سال سابقه در زمینه ارائه خدمات تخصصی تلویزیون در برند سونی می باشد .
این شرکت با به کار گیری متخصصان دوره دیده و حرفه ای پس از دریافت  درخواست تعمیر تلویزیون  توسط شما ، تکنسین های آموزش دیده خود را همراه با قطعات اورجینال لازم بدون اتلاف وقت به محل شما اعزام میکند تا در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به عیب یابی و برطرف کردن عیب های دستگاه شما کنند.

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر دستگاه در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *