بک لایت

اهمیت بک لایت در تلویزیون سونی

یکی از مهمترین قطعات تلویزیون های سونی بت لایت می باشد این قطعه وظیفه تامین نور تلویزیون را بر عهده دارد تا تصویر بر روی تلویزیون شکل بگیرد ، بک لایت تاثیر بسزایی در کیفیت تصویر تلویزیون های LED دارد.  ا
در تلویزیون های سونی قسمتی به نام بک لایت وجود ندارد و در آن از یک لامپ فلورسنت خاص استفاده می‌شود اما با آمدن تکنولوژی جدید و تلویزیون هایLED بک لایت یک قطعه اصلی در یک سری از تلویزیون ها محسوب می شود و دارای مزایای بیشتری نسبت به قبل می باشد از جمله کیفیت بالا و مصرف انرژی کم پنل این قطعه که به خوبی جای پنل های فلورسنت را گرفته است از یک صفحه تشکیل شده که در آن تعدادی ال ای دی نصب می باشد.
تمام تلویزیون های ال ای دی در واقع همان تلویزیون های ال سی دی هستند که به جای لامپ‌های فلورسنت از لامپ های LED برای نورپردازی در زمینه آنها استفاده شده است.

خرابی بک لایت در تلویزیون سونی

با توجه به اینکه وظیفه بک لایت در تلویزیون ها روشن کردن تصویر است تا آن تصویر به طور واضح دیده شود خرابی آن باعث می شود که یک یا چند از مشکلات زیر برای دستگاه شما به وجود آید.
۱. تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد:
وقتی چنین اتفاقی برای تلویزیون شما می افتد دلیل آن ممکن است یکی از موارد زیر باشد
الف) خرابی بخش تی کان تلویزیون
ب ) خرابی بک لایت : این مورد در تلویزیون های LED بسیار شایع می باشد .
۲. تلویزیون روشن شده و تصویر آن پس از چند ثانیه قطع میشود :
بک لایت و LED های داخل پنل که نور این قطعه را می سازند در این ایراد بیشترین احتمال خرابی را دارند.
۳. چشمک زدن تصویر به علت خرابی بک لایت :
وقتی ال ای دی های این قطعه دچار سوختگی می‌شوند این مشکل برای دستگاه شما به وجود می‌آید و از ادامه کار تلویزیون شما جلوگیری می کند.

 

تعمیر بک لایت

تعمیر تلویزیون های سونی در صورت خرابی به دو صورت زیر انجام می شود:
۱. تعمیر
۲. تعویض
تعمیر در واقع به است که  لامپ های خراب بک لایت تعویض شوند و همچنین یکسری اعمال اصلاحی جهت کاهش استهلاک آن صورت گیرد.  تعمیر این قطعه در مقابل تعویض آن هزینه کمتری دارد اما ممکن است این ایراد دوباره برای دستگاه شما به وجود آید ، به همین علت این  کار حتماً باید توسط تکنسین‌های متخصص انجام شود و پس از تعمیر این قطعه باید حتماً یک سری اعمال اصلاحیه بر روی آن صورت گیرد تا خرابی ها دوباره تکرار نشوند.
تعمیر بک لایت یک کار ظریف و کاملاً تخصصی است که حتماً باید توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود .
بعضی از تعمیرکاران تازه کار و غیر مجاز از بک لایت های کارکرده جهت تعمیر تلویزیون شما استفاده می کنند یا فقط یک  شاخه از بک لایت های تلویزیون شما را تعویض می‌کند .
از این رو به شما توصیه می کنیم که حتما از تعمیرکاران شرکتهای تعمیرات تلویزیون معتبر کمک بگیرید زیرا تعمیر دستگاه شما اگر توسط تکنسین‌های غیرمتخصص و دور از دید شما انجام شود امکان دارد باعث خرابی های بیشتر برای تلویزیون شما بشود.

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر دستگاه در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *