برد اصلی یا مین برد تلویزیون سونی

معرفی مین برد یا برد اصلی تلویزیون سونی

اهمیت مین برد در تعمیرات تلویزیون سونی

مین برد یا برد اصلی تلویزیون که در نسل جدید از تلویزیون  های ال  سی  دی، ال  جی و پلاسما  نقش مهمی ایفا میکند، میتواند یکی از قطعاتی باشد که نیاز به تعمیرات را برجسته می نماید.  به طور کلی تلویزیون ها دارای برد های گوناگونی میباشند که هر کدام از این بردها وظایف خاصی را برعهده دارند. یکی از این برد  ها، مین برد main board یا برد اصلی می  باشد که با توجه به اهمیت آن در این مقاله به تشریح آن پرداخته می شود.

وظیفه مین برد در  انواع تلویزیون و ال ای دی

برد اصلی یکی از اصلی  ترین قطعات و لوازم الکترونیکی تلویزیون که در تمام انواع تلویزیون اعم از ال جی، سامسونگ، سونی، ایکس ویژن و… وجود دارد.  است. وظیفه وظیفه این قطعه، کنترل سیستم تلویزیون می باشد. هم  چنین این قطعه اطلاعات مهمی را نیز در بر می  گیرد. درواقع، مین برد در دستگاه همانند مغز انسان عمل می  کند و وظیفه کنترل کردن و هماهنگی قسمت  های مختلف، همانند صدا، تصویر،کنترل دستگاه و….. را برعهده دارد. به علاوه، می توان دستور دادن به سایر بخش  های دستگاه را نیز از وظایف مین برد نام برد.

خرابی های ناشی از آسیب به برد اصلی تلویزیون یا ال ای دی

بر روی مین برد قسمت  های مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال ورودی صدا، ورودی تصویر، USB، دریافت سیگنال آنتن، حافظه رم و نیز پردازشگر دستگاه برروی این قطعه سوار شده  اند. خراب شدن برد اصلی به اشکال مختلفی خود را نشان می  دهد و کل عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می  دهد. در ادامه علائم خرابی مین برد ذکر شده است.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون:

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون یکی از نشانه  های خرابی برد اصلی است. این مشکل ممکن است به دلیل تغییرات ناگهانی برق و یا اتصال کابل  های غیر استاندارد به دستگاه اتفاق افتد. هنگ کردن دستگاه: هنگ کردن دستگاه اکثرا به دلیل خراب شدن مین برد اتفاق می  افتد. این مشکل گاهی با تعمیر مین برد معیوب برطرف می  شود، اما در بعضی از موارد برای رفع این عیب باید برد اصلی  تعویض گردد.

ثابت ماندن بر روی لوگوی تلویزیون :

این مشکل نیز یکی دیگر از نشانه  های خرابی برد اصلی است که هنگام خاموش و روشن کردن دستگاه، بر روی لوگوی آن ثابت می  ماند. روشن و خاموش شدن تلویزیون: اگر ال ای دی روشن شود و پس از نمایش لوگو بلافاصله خاموش شود، می  توان گفت مین برد دچار عیب شده است. این عیب اگر با تعمیر برد اصلی رفع گردد، احتیاج به تعویض آن نیست. در غیر این صورت نیاز به تعویض است.

خاموش شدن دستگاه و وارد حالت استندبای (stand by) شدن:

این مورد نیز جزء موارد خرابی برد اصلی می  باشد. در این حالت تلویزیون روشن شده و وارد مرحله استند بای می  شود. در این زمان ممکن است در حین کارکردن دستگاه ، دستگاه به طور ناگهانی خاموش شده و پس از روشن کردن دوباره  ی آن، با وجود چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون، دستگاه دوباره شروع به کار نکند. خرابی این قسمت از تلویزیون، عمدتا به دلیل استفاده از کابل های HDMI غیر استاندارد وغیر اصل می  باشد.

استفاده از این کابل  های خراب می  تواند باعث سوختن  سی پی یو( CPU) شده و در نهایت باعث آسیب رساندن به برد اصلی شود. اگر برد اصلی دستگاه دچار مشکل شود، امکان تعمیر آن وجود دارد. در صورتی که عیب به وجود آمده برطرف نگردد، باید تعویض شود. با توجه به هزینه بالایی که این قطعه دارد، بهترین راه  حل برای رفع این مشکل تعمیر آن می  باشد. تعمیر این قطعه هزینه کمتری را نسبت به تعویض آن به دنبال دارد. برای تعمیر و یا تعویض مین برد آسیب دیده، بهتر است از تکنسین  ها و متخصصان این زمینه مشاوره بگیرید تا بتوانید با کم  ترین هزینه و بالاترین کیفیت این مشکل را رفع نمایید.

تعمیر مین برد تلویزیون سونی در محل

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر تلویزیون در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره 09191530595 تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *