آی سی تیونر در تلویزیون سونی

اهمیت آی سی تیونر در تلویزیون سونی

تعداد زیادی قطعه در تلویزیون وجود دارد که هرکدام از این قطعات وظیفه خاص خود را انجام می‌دهند و آسیب به هرکدام از این قطعات باعث ایجاد یکسری مشکلات در دستگاه می شود. یکی از قطعات تلویزین که  ممکن است کاربران از آن اطلاع چندانی نداشته باشند و دارای نقش مهمی در فرایند تشکیل و نمایش تصویر میباشد، تیونر است. این قطعه همچون مین برد،صفحه نمایشگر،چیپ ست اصلی، پورت USB و… از قطعات با اهمیت در تلویزیون سونی می باشد که در سایر برند ها همچون ال جی، سامسونگ،  ایکس ویژن  و… نیز وجود دارد. خرابی این قطعه می‌تواند برای افراد کاملاً دردسرساز باشد زیرا تیونر یکی از قطعات ظریف و بسیار پیچیده در تلویزیون‌محسوب می‌شود. تیونر به تلویزیون این امکان را می‌دهد که سیگنال‌ها و فرکانس ها را دریافت کند و آن‌ها را به صدا و تصویر تبدیل کند.

نقش آی سی تیونر در تلویزیون

با هر بار روشن شدن تلویزیون تعداد بسیار زیادی فرکانس دریافت میشود که انتخاب ازبین این فرکانس ها وپردازش و تقویت آن بر عهده ی تیونر میباشد ، برخی از تیونر ها سیگنال های رادیویی FM را نیز دریافت می‌کنند بنابراین می‌توانند راهی برای گوش دادن به ایستگاه‌های رادیویی را نیز برای کاربران فراهم سازد . این قطعه در تلویزیون هایی که گیرنده دیجیتال داخلی دارند ،تعبیه شده است . بروز کوچک‌ترین مشکل در هر یک از این قطعات تلویزیون می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات جدی باشد و دریافت تصویر و اصوات را با مشکل مواجهه کند.

تعمیر آی سی تیونر

باتوجه به این‌که تعمیر تلویزیون‌های سونی یک فرآیند پیچیده و حساس است باید تکنسین و افراد ماهر ین عیب را برطرف کند که برطرف کردن این عیب با نظر کارشناسان محترم یا تعمیر قطعه دستگاه می باشد یا تعویض آن قطعه . اصلی‌ترین نشانه خرابی تیونر قطع و وصل شدن طولانی مدت تصویر است البته این مشکل می‌تواند دلایل دیگر ازجمله خرابی مین برد تلویزیون نیزداشته باشد.

نشانه‌های خرابی تیونر تنها به عدم نمایش تصویر منتهی نمی‌شود بلکه قطعی صدا نیز می تواند ریشه در اختلال مربوط به خرابی تیونر داشته باشد معمولاً این مشکلات در زمانی به وجود می‌آیند که آنتن و شبکه سالم است اما تیونر دچار مشکل شده است و ممکن است یکی از سه ترانزیستور تیونر دچار مشکل شده باشد که باعث می شود دستگاه قادر به دریافت سیگنال نباشد.

با توجه حساس بودن این قطعه، توصیه میشود در صورت مشاهده اختلال در تصویر تلویزیون، موضوع را به متخصصین و کارشناسان حوزه تلویزیون گزارش نمایید تا به طور تضمینی قطعه را تعمیر نمایند.

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر دستگاه در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *