پرش تصویر در تلویزیون

پرش تصویر در تلویزیون:

پرش تصویر، هم­چنین لرزش تصویر تلویزیون به سمت بالا یا پایین صفحه نمایش ممکن است اتفاق افتد. در هر صورت، علت­های مختلفی باعث به وجود آمدن این مشکل می­شود. این اختلال ممکن است در مدل­ های مختلفی از تلویزیون رخ دهد.

اگر پرش تصویر فقط یک بار اتفاق افتد، جای نگرانی نیست. اما اگر تصویر به طور مداوم پرش داشته باشد یا سوسو زند، باید دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و قطعاتی که ممکن است دچار اختلال شده باشد، عیب یابی شود.

عوامل موثر بر پرش تصویر تلویزیون:

علل مختلفی باعث پرش تصویر تلویزیون می­شود. تصویر دستگاه با معیار ایمیج فلیکر سنجیده می­شود. در ایمیج فلیکر، الگوهای روشنایی نمایشگر برای به نمایش گذاشتن تصویر، شروع به انجام محاسبات و کم و زیاد کردن نور می­کنند. این عمل به شکل نوارهای عمودی در تست قابل رویت است. اگر این نوارها طبق استاندارد نباشند، پرش تصویراتفاق می­افتد. دلایل متفاوتی باعث به وجود آمدن این مشکل می­شود، که در ادامه به آن­ها پرداخته شده است.

ضعیف شدن پنل تلویزیون:

ضعیف شدن پنل و خراب شده آن، از مهم­ترین عوامل پرش یا سوسو زدن تصویر تلویزیون می­باشد. پنل، مهم­ترین قطعه تلویزیون می­باشد اصلی­ترین دلیل گران بودن تلویزیون، پنل آن می­باشد. اگر این قسمت دچار ایراد شودیا تصویر وجود ندارد و یادرصورت وجود آن قطع و وصل می­شود. تعویض پنل برای رفع مشکل پرش تصویر ممکن است هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد.

خرابی لامپ های تصویر تلویزیون

لامپ تلویزیون با فراهم کردن روشنایی مورد نیاز در به نماش گذاشتن تصویر نقش مهمی دارد. اگر لامپ تصویر تلویزیون دچار اختلال شود، تصویر از بین رفته و یا قطع و وصل می­شود. یکی از مهم­ترین عللی که باعث خراب لامپ ها می­شود، استفاده بیش از حد تلویزیون است. اگر تلویزیون همیشه در حال کار کردن باشد، گرمای زیادی در قطعات ایجاد می­شود. افزایش تدریجی حرارت قطعات تلویزیون آسیب جدی وارد کرده که در بیشتر مواقع لامپ تصویر بیشترین حساسیت را نشان می­دهد.

مشکل در پاور و منبع تغذیه:

ایراد در پاور و منبع تغذیه تلویزیون نیز می تواند  یکی از دلایلی باشد که تصویر پرش دارد. پاور وظیفه تأمین انرژی الکتریکی تلویزیون را برعهده دارد. در صورت خرابی پاور این امکان وجود دارد که اجزای مختلف آن با مشکل مواجه شود. البته لازم به ذکر است که  خراب شدن پاور می­تواند نشانه­های دیگری نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال تلویزیون روشن نشده و یا به طور ناگهانی خاموش می­شود. در صورت خرابی منبع تغذیه، تعمیر و یا تعویض آن برای رفع مشکل پیشنهاد می­شود.

خرابی مین برد تلویزیون:

مین برد یکی از مهم­ترین قطعات در تلویزیون می­باشد.. مین برد از قطعات مختلفی تشکیل شده  است که هر کدام از این اجزاء وظیفه­ ی مخصوص به خود را برعهده دارند. صفحه نمایش ارتباط مستقیم با مین برد دارد و در صورت خراب شدن هر یک از قطعات مین برد، این امکان وجود دارد که تصویر تلویزیون پرش داشته باشد.

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک یکی از تخصصی­ترین مراکز تعمیرات تلویزیون است که با بهره­ گیری از دانش روز و تکنسین­ها و تعمیرکاران  مجرب اقدام به تعمیر انواع مدل­های مختلف تلویزیون می­کند.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *