مشکل دیر روشن شدن تلویزیون

مشکل دیر روشن شدن تلویزیون:

تاخیر در روشن شدن تلویزیون رایج ترین مشکلی است که یک تعمیرکار تلویزیون و یا مصرف کننده با آن مواجه می شود. ایراد دیر روشن شدن تلویزیون در اکثر اوقات به دلیل خرابی خازن های خروجی پاور یا خرابی چوک های ورودی تلویزیون اتفاق می افتد و باعث می شود تا تلویزیون با تاخیر روشن شده یا حتی گاهی روشن نشود.

در طراحی قطعات الکترونیک، در بعضی از مواقع قطعات به صورت سری در مدار قرار می گیرند، در این صورت خراب شدن یک قطعه و یا از کار افتادن آن، باعث می­شود جریان کل مدار قطع شود و مانع رسیدن جریان به قطعات بعدی می شود. نمونه ای که همه ما با آن بارها مواجه شده ایم، قطع شدن فیوز است که باعث می شود جریان مدار قطع شده و مدار به طور کامل از بین برود. اما خازن های صافی (یکسو ساز) به صورت موازی در مدار قرار می گیرند. در این حالت در صورت خراب شدن یل اختلال در قطعه، جریان الکتریسیته به قطعات بعدی می رسد. اما قطعه صافی یا خازن دیگر نقشی ندارد.

خراب شدن خازن در برد پاور:

گاهی در حالت روشن نشدن یا دیر روشن شدن تلویزیون جریان ایجاد شده دارای ریپل است وجریان dcپایین تر از حد مجاز است. در این حالت باعث می شود جریان به درستی وارد قطعات بعدی نشوند و عملکرد صحیحی نداشته باشد. به عنوان نمونه آی سی سیستم کنترل که با ولتاژی توسط پاور ایجاد شده است، کار می کند و اگر کارکرد آن دچار مشکل شود تلویزیون دیر روشن می شود. از ویژگی های مهم خازن ها مخصوصا خازن های الکترولیت که در مورد آن بحث می کنیم، به مرور ظرفیت آن ها که بر اساس  واحد فاراد سنجیده می شود کم می شود. ویژگی مهم دیگر این است که عبور جریان و گرم شدن خازن، دوباره باعث پر شدن ظرفیت شده و همزمان با عبور جریان و گرم شدن خازن، این کمبود ظرفیت نیز جبران می شود. همین ویژگی باعث می شود که تلویزیون دیر روشن شود.

یکی از اصول مهم در بخش تعمیر تلویزیون، رفع ضعف هایی است که امکان دارد در آینده به مشکل تبدیل شود. عدم کیفیت خازن های مصرفی و همچنین نزدیک بودن ولتاژ وارده به خازن با ولتاژی کار، آن از دیگر علل خرابی خازن ها است که برای جایگزینی بهتر، می توان از خازن های با ولتاژ بالاتر استفاده کرد.

 

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک به عنوان یکی از تخصصی­ ترین مراکز تعمیرات تلویزیون است با بهره ­گیری از تکنسین­ ها و تعمیرکاران مجرب اقدام به تعمیر انواع مختلفی از تلویزیون­ می­کند.

هر تلویزیونی که دچار مشکل شده باشد، در هنگام جا به­ جا کردن آن به تعمیرگاه مربوطه، امکان دارد دچار آسیب­های دیگری از قبیل شکستگی یا ترک خوردگی پنل گردد. به همین دلیل باید از مشکلات احتمالی که ممکن است تلویزیون دچار آن­ ها شود جلوگیری نمود.

تعمیرگاه­ های معتبر و متخصص تلویزیون به منظور کاهش این آسیب­ها امکان تعمیر در محل را برای مشتریان خود فراهم می کنند تا در کم ترین زمان بیشترین بهره وری را داشته باشد.

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر تلویزیون در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *