خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون:

تولیدکنندگان برندهای تلویزیون مختلف از جمله ال­جی سعی دارند تا با معرفی سری­های جدید از این دستگاه­ها مشکلات پیشین را برطرف نمایند و رضایت کاربران را جلب کنند. اما ممکن است هنوز هم مدل­های مختلف تلویزیون­ها با اختلالات و مشکل­هایی رو به رو باشند. به عنوان یکی از این مشکلات می­توان به خاموش شدن ناگهانی تلویزیون اشاره نمود.

علل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون:

بر اساس مدل­ها و سری­های مختلف تلویزیون­ها می­تواند این اتفاق دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به رایج­ترین این دلایل اشاره می­کنیم.

خرابی مین برد تلویزیون:

یکی از علت­های خاموش شدن ناگهانی تلویزیون خرابی مین برد می­باشد. این اتفاق معمولا به این شکل است که تلویزیون در زمان روشن بودن، ناگهان خاموش می­شود و تصویر قطع می­گردد. در صورت روشن نمودن مجدد دستگاه، چراغ جلوی آن چشمک می­زند ولی تلویزیون روشن نمی­شود.

فرسودگی قطعات مین برد:

یکی از دلایل موثر دیگر در خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، فرسودگی قطعات مین برد می­باشد. این اتفاق غالبا در شرایطی اتفاق می­افتد که استفاده­ی زیادی از تلویزیون شده باشد و طولانی مدت روشن مانده باشد. به همین دلیل بهتر است اگر به این دستگاه نیازی ندارید، آن را خاموش نمایید.

استفاده از کابل HDMI نامرغوب:

استفاده از کابل HDMI نامرغوب می­تواند یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون باشد. وقتی از کابل­های نامرغوب و غیراصل برای متصل نمودن دیوایس‌ها به دستگاه استفاده می­نمایید، باعث اتصالی دستگاه و در نهایت خرابی آن خواهید شد. به همین دلیل توصیه می­شوند تا از کابل HDMI اصلی که روی خود دستگاه قرار دارد به منظور اتصالات استفاده نمایید.

فلش مموری ویروسی:

اتصال فلش مموری­های ویروسی به تلویزیون موجب ویروسی شدن آن می­شود. در نتیجه­ی این اتفاق ممکن است اختلالات مختلفی برای دستگاه پیش آید. یکی از رایج­ترین مشکلاتی که ممکن است به دلیل اتصال فلش مموری ویروسی باشد، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است.

خرابی آی­ سی برد پاور:

به عنوان یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می­توان به خرابی آی­سی برد پاور اشاره نمود. در صورت پیش آمدن چنین مشکلی باید آی­سی برد پاور تعویض گردد تا از به وجود آمدن مشکلات بیشتر برای دستگاه جلوگیری شود. برای این که از خرابی­های مجدد جلوگیری شود بهتر است تا خازن های اطراف آی­سی نیز تعویض گردند.

نوسانات برق:

نوسانات برق و خرابی پاور نیز می­تواند به عنوان یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون باشد. تلویزیون­های جدید با ولتاژ بسیار پایین کار می­کنند و ممکن است با نوسانات برق دچار مشکل گردند. به همین دلیل پیشنهاد می­شود تا از محافظ­های برق استفاده نمایید.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون:

اولین اقدام برای رفع این مشکل عیب یابی صحیح تلویزیون می­باشد. به این ترتیب با شناخت قطعه­ی آسیب­دیده می­توانید به حل آن مشکل بپردازید.

خرابی CPU نیز ممکن است باعث ایجاد مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شود که باید CPU و احتمالا مین برد تعویض گردد.

خدمات شرکت تعمیرات تلویزیون فدک:

در تلویزیون­ها هم مانند تمام وسایل الکترونیکی دیگر ممکن است اختلالاتی پیش آید. خاموش شدن ناگهانی تلویزیون یکی از این مشکلات است که نیاز به عیب یابی دقیق دارد.

شرکت تعمیرات تلویزیون فدک با سال ها تجربه و با بهره بردن از کادر متخصص و مجرب، آماده خدمت رسانی و تعمیر تلویزیون در محل می باشد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کاربرد دستگاه های پیشرفته، کارگاه های مجهز شرکت فدک پذیرای دستگاه شما خواهد بود و بابت خروج دستگاه از محل برای مشتریان، ضمانت کتبی تعمیر تلویزیون صادر خواهد شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا گزارش خرابی دستگاه می توانید با شماره ۰۹۱۹۱۵۳۰۵۹۵ تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *